Završena rekonstrukcija pruge Kumene – Banatsko Miloševo

„Infrastruktura železnice Srbije“ završila je kompletnu rekonstrukciju regionalne pruge Kumane – Banatsko Miloševo, duge 28,5 kilometara, koja se nalazi na železničkom pravcu Kikinda – Zrenjanin. Urađena je kompletna zamena šina, pragova i tucanika. Pruga je rekonstruisana polovnim materijalima sa magistralnih pruga, kao i novim materijalima.

Završetkom radova stanovnicima ovih mesta obezbeđena je znatno bezbednija i kvalitetnija saobraćajna veza, a za privrednike je omogućen brži i efikasniji transport. Vrednost investicije iznosi 11,36 miliona evra u dinarskoj protivvrednosti.

Deonica Kumane – Banatsko Mileševo je jedna od najstarijih pruga na teritoriji Srbije, a puštena je u rad 1883. godine. Interesantno je da ova deonica nikada nije kompletno rekonstruisana za proteklih 138 godina. Delimični redovi na uređenju pruge izvođeni su tridesetih godina prošlog veka, a poslednja ulaganja u popravku železničke mreže na ovom pravcu izvedeni su pre skoro šest decenija. To je i uticalo da je brzina vozova pre rekonstrukcije iznosila svega 20 kilometara na sat. Sada je povećana na 80 kilometara na sat u putničkom saobraćaju, dok je u teretnom povećana na 60 kilometara na sat. Zahvaljujući rekonstrukciji pruge omogućeno je povećanje  i osovinskog opterećenja sa 16 na 22,5 tona.

Sve radove na obnovi pruge Kumane- Banatsko Miloševo izvela je „Infrastruktura železnice Srbije“ sopstvenim sredstvima, opremom i ljudstvom, u okviru programa obnove regionalnih pruga u Srbiji. Za putnike je obezbeđeno po tri polaska vozova iz Kikinde prema Zrenjaninu i obrnuto. Rekonstrukcijom pruge obezbeđen je bezbedan i brz transport za potrebe Metanolsko-sirćetnog kompleksa Kikinda.

Pored radova na samoj pruzi uređeni su i stanični koloseci u Novom Bečeju i Banatskom Miloševu. Čak 11 putnih prelaza je rekonstruisano, postavljene su nove šine, a na same prelaze postavljene su betonske ploče kako bi pre svih poljoprivrednicima bio olakšan prelaz preko pruge. Na prelazima su postavljeni znaci drumske signalizacije.

„Infrastruktura železnice Srbije“ tim povodom upućuje apel svim učesnicima u saobraćaju da poštuju saobraćajne propise, budu oprezni na putnim prelazima i vode računa o bezbednosti. To je posebno značajno kada se zna da na ovoj deonici nije bilo železničkog saobraćaja u proteklom periodu, a da su pre rekonstrukcije vozovi na ovoj deonici saobraćali izuzetno malom brzinom.